Aankoopadvies Porsche Cayenne

Porsche Cayenne aankoopadvies

Is het mogelijk om een aannemelijk moderne Porsche te kopen voor minder dan €15.000 euro? Dat is zeker mogelijk! De allereerste generatie van de Porsche namelijk de Porsche Cayenne is hedendaags redelijk betaalbaar.

De Cayenne zorgde voor nogal wat boze gezichten toen hij op de markt kwam in 2003, desondanks is de SUV hedendaags niet meer weg te denken bij het merk uit Stuttgart. De Cayenne wordt meer verkocht dan de 911 en heeft er mede voor gezorgd dat Porsche nu één van de meest winstgevende autofabrikanten is.

Aanbod occasions

De prijzen van de Porsche Cayenne ligt tussen de ongeveer €9000 tot ongeveer €40.000. Dit grote verschil is merkbaar door een eventuele frisse GTS of Turbo S van na de facelift.   

Vele van de aangeboden Porsche Cayenne’s zijn aanzienlijk rijk uitgerust. Hierdoor zijn zaken zoals leren bekleding en climate control standaard geworden. Desondanks zijn er enkele opties die wel wat lastiger te vinden zijn. Er zijn bepaalde sites die nog Cayenne’s uit de eerste generatie verkopen. De diesel variant en de handbak variant zijn ontzettend schaars op het moment. Van beide varianten staan er nog geen 10 te koop na onderzoek.

Pluspunten van de Porsche Cayenne

  • De ex-eigenaar heeft een hoop geld voor jou afgeschreven 
  • Het is een ontzettend exclusieve wagen. Je ziet ze niet vaak meer op de weg.
  • De wagen heeft goede rijeigenschappen. En al helemaal voor het feit dat het een SUV is. 

Aandachtspunten

  • De leiding voor de achterruit sproeier kan door bevriezing scheuren en gaan lekken over de ECU. Dit is te herkennen aan koplampen die automatisch op groot licht springen en knipperlichten die aangaan als je de verlichting aanzet.
  • De Turbo’s en V6’en zijn redelijk bulletproof, check wel of er geen vloeistof lekkages zijn, met name bij de plastic koelslangen van de V8, onder het inlaatspruitstuk.
  • Onderhoud van de Porsche Cayenne. Het is een zware auto met veel vermogen. Als je besluit het vermogen aan te spreken zul je ook de banden en remmen op de proef stellen, wat ervoor kan zorgen dat je om de 15.000 kilometer nieuwe setjes moet monteren. Uiteraard zijn dit niet de goedkoopste in hun soort.
  • De afwateringskanalen van het paneel onder de voorruit zitten soms dicht. Dit komt doordat de slangetjes die het water afvoeren soms te lang zijn en dichtgedrukt worden achter het spatbord. Hierdoor kan water over de ABS-computer en zekeringenbox gaan lekken.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*